Pomiń
Charlotta Rock Festival

Rock/Pop

Charlotta Rock Festival - Bilety

2 Nadchodzące wydarzenia

Wybierz Datę

Polska

Wydarzeń:2

Więcej o Charlotta Rock Festival

Po ubiegłorocznym wielkim sukcesie koncertu polskich gwiazd (Organek, Nosowska, Zawiałov, Domagała) w Dolinie Charlotty chcemy kontynuować tego rodzaju wydarzenia pod nazwą Charlotta Rock Festival.
Potencjalnie koncerty Charlotta Rock Festival są skierowane do młodszego pokolenia, a w rzeczywistości amfiteatr jest zapełniony całym spektrum wiekowym.
Mamy wielką przyjemność ogłosić dwa koncerty wyżej wymienionego festiwalu, które odbędą się 13.06.2020 r. oraz 07.08.2020 r.
W ramach koncertów w czerwcu wystąpią KULT z Kazikiem Staszewskim, Maria Peszek, Organek, Sosnowski a w sierpniu Karaś/Rogucki, Daria Zawiałow i Krzysztof Zalewski


Przypominamy, że pod nazwą Charlotta Rock Festival w przeszłości wystąpiły dwa zagraniczne zespoły: KORN i Thirty Seconds To Mars.
Obydwa koncerty przeszły do historii jako wielki sukces artystyczny i sprzedażowy.
Mamy nadzieję, że do polskich zespołów dołączą również gwiazdy zagraniczne.

KULT
Zespół powstał na początku 1982 roku w Warszawie. Swój pierwszy koncert zagrał 7 lipca 1982 roku w warszawskim klubie "Remont". KULT to jeden z niewielu w Polsce zespół, który aktywnie i nieprzerwanie gra już od 30 lat. Nagrali 17 płyt długogrających.
Polscy radiosłuchacze znają doskonale wiele utworów KULT-u ze wszystkich list przebojów np."Piosenka młodych wioślarzy", "Do Ani", "Krew Boga", "Polska", "Parada wspomnień", "Rząd oficjalny", "Baranek", "Kochaj mnie, a będę twoją", „Gdy nie ma dzieci”.

Zagrali ponad 3000 koncertów. Występowali ośmiokrotnie w Jarocinie i na innych festiwalach oraz przeglądach w Polsce. Oprócz tego gościli na koncertach w Brazylii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Niemczech, Czechach, Szwecji, Stanach Zjednoczonych.
Ich koncerty to ponad dwugodzinne spektakle przyjmowane z entuzjazmem przez wiernych fanów.
Niekwestionowanym liderem zespołu jest wokalista, saksofonista, autor tekstów i muzyki, aranżer Kazik Staszewski.
Wraz z nim zespół KULT tworzą:
Janusz Grudziński - klawisze
Piotr Morawiec - gitara
Ireneusz Wereński - bas
Wojciech Jabłoński - gitara
Tomasz Goehs - perkusja
Janusz Zdunek - trąbka
Tomasz Glazik - saksofon tenorowy, saksofon barytonowy
Jarosław Ważny - puzon


Maria Peszek
Przez dziesięć lat aktywności aktorskiej grała u najważniejszych reżyserów teatralnych filmowych. Współpracowała między innymi z Jerzym Grzegorzewskim, Piotrem Łazarkiewiczem, Agnieszką Holland, Jerzym Stuhrem, Kazimierzem Kutzem, Krystianem Lupą.

Od 2005 roku koncentruje się głównie na twórczości muzycznej, która okazała się jej prawdziwą pasją. Wydała cztery albumy solowe: Miasto mania (2005), Maria Awaria (2008), Jezus Maria Peszek (2012), Karabin (2016). Każdy z nich wywoływał burzę i jednocześnie okazywał się artystycznym i komercyjnym sukcesem, stając się platynowym i podwójnie platynowym, łącznie sprzedając się w nakładzie ponad 250 tysięcy egzemplarzy i czyniąc Marię Peszek jedną z najważniejszych postaci polskiej sceny muzycznej. Określana jako „koncertowe zwierzę” Maria Peszek zagrała ponad 400 entuzjastycznie odebranych koncertów w Polsce i za granicą, na scenach klubowych oraz na najważniejszych polskich i europejskich festiwalach.

Laureatka prestiżowych nagród, między innymi: Paszportu "Polityki", Fryderyków, Wdech "Gazety Wyborczej" i Fenomenu "Przekroju". Przez pięć lat prowadziła w Radiu Roxy swój autorski program — Radio Maria.
Autorka przejmujących i bezkompromisowych tekstów poruszających tematy religijności, polskości, tradycyjnych ról społecznych, seksu, często wstrząsających opinią publiczną. Maria Peszek wywołuje skrajne emocje, jasno i otwarcie wyraża swoje poglądy i jest jedną z najbardziej wyrazistych postaci na polskiej scenie muzycznej.

ØRGANEK - grupa powstała w 2013 roku z inicjatywy jej lidera, autora tekstów i muzyki, Tomasza Organka, laureata wielu prestiżowych nagród, m.in. Mateusza Trójki, Nagrody Artystycznej Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, Nagrody Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Tomasz Organek jest również Honorowym Ambasadorem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Do chwili obecnej zespół wydał dwie płyty długogrające, (Głupi 2014 – nominacja do Fryderyka 2015 w kategorii Album Roku Rock oraz Czarna Madonna 2016 – Fryderyki 2017 w kategorii Album Roku Rock oraz Piosenka Roku ). Oba albumy uzyskały status platynowej płyty. Przez dwa lata (2016 – 2017) zespół był trzonem Orkiestry Męskiego Grania i jest współautorem dwóch płyt koncertowych MGO, które również pokryły się platyną. Dyrektorem muzycznym obu edycji był Tomasz Organek.

W skład zespołu wchodzą: Tomasz Organek (gitara, śpiew), Adam Staszewski (bas), Tomasz Lewandowski (instrumenty klawiszowe), Robert Markiewicz (perkusja). Zespół zagrał kilkaset koncertów w Polsce i za granicą (Litwa, Francja, Anglia, Szkocja, Irlandia, Szwajcaria, Bułgaria) ciesząc się ogromnym zainteresowaniem publiczności oraz wielomilionową oglądalnością swoich teledysków. Jego piosenki zajmują czołowe miejsca na listach przebojów polskich rozgłośni radiowych. ØRGANEK jest również stałym bywalcem największych polskich festiwali (m.in Przystanek Woodstock, Jarocin Festiwal, Open’er Festival, Orange Warsaw Festival, Męskie Granie, Europejski Stadion Kultury, Co Jest Grane Festiwal, Olsztyn Green Festival

Pod koniec marca 2019 roku zespół ØRGANEK wydał dwupłytową, platynową reedycję albumu Czarna Madonna. Wydawnictwo zawiera dwa premierowe utwory, między innymi “Niemiłość”, oraz inne piosenki kojarzące się z działalnością zespołu, wcześniej niepublikowane. Można je potraktować jako podsumowanie pięcioletniej działalności oraz wstęp do nowego etapu, który grupa chce zacząć albumem planowanym na wiosnę 2020 roku.

Sosnowski słyszy i czuje więcej. I potrafi się tym dzielić za pomocą swojego wyjątkowego głosu. GŁOSU. Przypomina trochę dwudziestoletniego Toma Waitsa. Jest scenicznym demonem.
Piotr Metz, Dyrektor Muzyczny Trójki - Polskie Radio
„Trzy akordy i prawda” - tak Harlan Howard opisał istotę sukcesu w muzyce country w latach '50. Muzyka Sosnowskiego odzwierciedla to stwierdzenie w XXI wieku na znacznie szerszą skalę - uniwersalna, łącząca muzykę korzeni, bluesa i rocka. A prawda, którą manifestuje, jest zawsze aktualna.
Jan Chojnacki, Trójka - Polskie Radio
Jego głos jest jak wiśniówka - wzmacnia i budzi twój apetyt. I zawsze smakuje wyśmienicie.
Piotr Stelmach, Trójka - Polskie Radio
Ze swoim zachrypniętym, matowym głosem brzmi jak skrzyżowanie Toma Waitsa z Joe Cockerem. Jego debiutancki album to jedna z najfajniejszych i najbardziej bezpretensjonalnych płyt, jakie ukazały się w tym roku.

KARAŚ/ROGUCKI
KARAŚ/ROGUCKI to duet, który pojawił się na polskim rynku po ogłoszeniu zawieszenia działalności zespołów Coma i The Dumplings. Kuba Karaś odpowiada w tym tandemie za produkcję, a Piotr Rogucki zajmuje się tekstami, a obaj dopieszczają muzykę. Z pozoru karkołomne połączenie dwóch odmiennych wrażliwości i metryk dało harmonijny efekt w postaci materiału, który z początkiem 2020 roku ujrzy światło dzienne w formie albumu. Singiel „Bolesne strzały w serce” to pierwszy singiel zapowiadający wspólny album.
Płyta ukaże się na początku 2020 roku nakładem wytwórni Kayax i znajdzie się na niej materiał, który sami artyści opisują jako erotyki motoryzacyjno-katastroficzne. I jak zapewne się domyślacie, nie będą to zwykłe piosenki o miłości. Będą to utwory opowiadające o uczuciach w epoce końca cywilizacji. Całość przybrała formę mroczną i gęstą, zainspirowaną muzyką lat 80., zimną falą i new wave.
Piotr Rogucki o utworze „Bolesne strzały w serce”:
To piosenka, która zwraca się do Was z pytaniem, na ile jest możliwa miłość w świecie cybernetycznej gonitwy. Czy wrażenia, które odczytujemy przebywając w sieci są adekwatne do tych, które odczuwalibyśmy w realu? Jednocześnie jest to piosenka o tym, jak trudno się nasycić wirtualną sławą a także o niepokojach, które odczuwamy kiedy ktoś przestaje interesować się nami w mediach społecznościowych.
Kuba Karaś o powstaniu utworu i teledysku do „Bolesnych strzałów w serce”:
„Bolesne Strzały w Serce”, jak większość utworów z debiutanckiego albumu duetu KARAŚ/ROGUCKI, powstała na wyjeździe do odosobnionego miejsca na wyspie Bornholm. Mogliśmy się skupić tylko na tworzeniu muzyki.
Co do klipu, to można go rozumieć jako odzwierciedlenie naszej relacji, próbujemy się uzupełniać, wymieniać pomysłami, by ostatecznie stworzyć spójny i ważny dla nas przekaz duetu KARAŚ/ROGUCKI.

Reżyser Przemek Dzienis o teledysku:
Na planie klipu „Bolesne strzały w serce” spotkała się grupa wspaniałych i kreatywnych ludzi. Przestrzeń Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi zamieniła się w szalone laboratorium rodem z filmów noir - pełne dziwnych, abstrakcyjnych obiektów. Praca była wyjątkowo przyjemna i zabawna. Dziękuję całej ekipie za tę przygodę!

DARIA ZAWIAŁOW
to niezwykle utalentowana artystka i jeden z najmocniejszych głosów na polskiej scenie muzycznej. Jest autorką tekstów oraz kompozytorką. Po zaledwie dwóch studyjnych albumach rozkochała w sobie tysiące fanów i stanęła w szeregu topowych polskich wokalistek. Jej utwory są grane przez największe stacje radiowe i podbijają listy przebojów, a teledyski zdobywają miliony wyświetleń. Na scenie jest wulkanem energii – wyróżnia ją ogromna charyzma. Poza sceną jest skromną, normalną dziewczyną, lecz nadal świadomą i bezkompromisową artystką.
W 2016 roku szumnie zaznaczyła swoją obecność w alternatywnym świecie singlami „Malinowy Chruśniak“ i „Kundel Bury“. W marcu 2017 roku zadebiutowała albumem „A kysz!“. Znakomitym recenzjom nie było końca, a Daria została okrzyknięta objawieniem roku. Płyta oraz single szybko pokryły się złotem, a artystka została nagrodzona dwoma Fryderykami w kategoriach „Album Roku Alternatywa“ oraz „Fonograficzny Debiut Roku“.
Dokładnie dwa lata później światło dzienne ujrzał drugi album artystki zatytułowany „Helsinki“. Płyta zyskała status Złotej Płyty już kilka miesięcy po premierze. Wszystkie single z albumu również pokryły się złotem, a najbardziej rozpoznawalny z nich „Hej, Hej!“ przez cztery tygodnie z rzędu był najczęściej granym utworem w największych polskich stacjach radiowych. Teledysk do tej piosenki został obejrzany już ponad 10 mln razy, a sam utwór zdobył szczyty wszystkich najważniejszych list przebojów w kraju. Duży wkład w twórczość wokalistki ma jej przyjaciel i producent Michał Kush, z którym Daria stale tworzy.
Daria Zawiałow zawsze podkreśla, że jej żywioł to koncertowanie. Wraz z fantastycznym zespołem za plecami, podczas każdego koncertu zabiera publiczność do innego świata. Ich rockowa, dzika energia nie pozwala stać w miejscu. Występy Darii to zawsze zaskakujące widowisko, którego nie sposób przegapić. Na swoim koncie ma już setki koncertów. Zagrała na największych polskich festiwalach muzycznych takich jak Pol’and‘Rock Festival, Kraków Live Festival, Męskie Granie czy Olsztyn Green Festival. Jako debiutantka wystąpiła na dużej scenie Orange Warsaw Festival, a w 2019 roku zgromadziła kilkadziesiąt tysięcy osób pod dużą sceną na Open’er Festival. Nie można oczywiście zapomnieć o koncertach klubowych, które stanowią dla Darii jeden z najważniejszych elementów jej wielkiej muzycznej pasji. Trasa „Helsinki Tour‘‘ czyli trasa po największych klubach w Polsce, jeszcze przed startem była prawie wyprzedana. Artystka wraz z zespołem zagrała między innymi w Łódzkiej Wytwórni, Krakowskim Klubie Studio, Wrocławskim A2, Gdańskim B90 oraz dwukrotnie w Warszawskiej Stodole.

KRZYSZTOF ZALEWSKI
Potrzeba kontaktu z publicznością to nieodłączny element życia Krzysztofa Zalewskiego. To, że jest to człowiek orkiestra, który nie może żyć bez sceny – wiedzą już wszyscy. Najpierw były koncerty zagrane w prawie każdym zakątku Polski z materiałem z Zeliga. Później niesamowity one man show, w którym Krzysztof sam na scenie wykonywał nowe wersje zawiłych numerów z debiutanckiego albumu.
Przełomem w jego twórczości była wydana w 2016 roku płyta Złoto – zresztą ozłocona już przez Związek Producentów Audio Video. Na tym albumie możemy usłyszeć, że mniej znaczy więcej, że to, co ciche i subtelne, często wybrzmiewa głośniej od huku przesterowanych gitar. Nie można jednak powiedzieć, że na Złoto złożyły się same ballady, śpiewane do wtóru łkających cicho gitar. Dominują tu numery dynamiczne, czy wręcz drapieżne, które były wytańczone przez fanów na koncertach do ostatnich dźwięków. Uproszczone aranżacje, organiczne brzmienie i bardziej bezpośredni przekaz zostały docenione przez dziesiątki tysięcy fanów na koncertach w całej Polsce.
Kolejny spektakularny sukces przyniosła Krzyśkowi płyta Zalewski śpiewa Niemena. Koncerty zagrane w wyjątkowym składzie, które promowały to wydawnictwo, początkowo grane w klubach, przeniosły się do filharmonii i zabrzmiały w najpiękniejszych koncertowych salach w Polsce.
Wszystkie te sukcesy złożyły się finalnie na nagrodę polskiej branży fonograficznej w postaci dwóch Fryderyków w 2018 roku. Nagrody zostały wręczone w kategoriach Nowe Wykonanie za album Zalewski śpiewa Niemena, a także Kompozytor Roku, którą Krzysiek razem z Dawidem Podsiadło odebrał
za utwór Początek. Dodatkowo teledysk do tej piosenki również został nagrodzony Fryderykiem.