Data publikacji: 09.04.2025
POLITYKA SPRZEDAŻY – TICKETMASTER RESALE
1. WPROWADZENIE
1.1 Ticketmaster - Ticketmaster Poland spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000376096, adres ul. Bukowińska 22B, 02-703 Warszawa, NIP 1080010023, REGON 142772043, kapitał zakładowy 4 000 000 zł., prowadzącą dystrybucję biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe za pośrednictwem Systemu Sprzedaży.
1.2. Ticketmaster prowadzi rynek internetowy (Marketplace), na którym można nabyć bilety pierwotne i bilety z Ticketmaster Resale, a także inne przedmioty związane z wydarzeniami. Termin "bilet(y) pierwotny(e)" oznacza bilety pierwotne na wydarzenie (tj. bilety przydzielone Ticketmaster bezpośrednio przez partnerów wydarzenia (jak określono poniżej) na sprzedaż przez Ticketmaster). Termin "Bilet(y) Resale" oznacza natomiast bilety, które zostały zakupione -za pośrednictwem strony Ticketmaster i są sprzedawane przez pierwotnego nabywcę (tzn. nie są one sprzedawane przez Ticketmaster, a jedynie ułatwiona zostaje ich sprzedaż za pośrednictwem usługi udostępnionej przez Ticketmaster Resale ("Sprzedaż między fanami")).
1.3. Niniejszy "Regulamin Ticketmaster Resale" określa zasady i warunki obowiązujące przy sprzedaży i zakupie Biletów Resale.
1.4. Niniejszy Regulamin sprzedaży nie dotyczy zakupu Biletów pierwotnych od Ticketmaster. Należy zapoznać się z Regulamin i warunki sprzedaży dotyczącymi zakupu Biletów pierwotnych.
1.5. Ticketmaster udostępnia usługę Ticketmaster Resale, aby klienci, którzy zakupili od Bilety pierwotne za pośrednictwem strony Ticketmaster, mogli wystawić je na sprzedaż w bezpieczny sposób. Dostępność Biletów Resale za pośrednictwem Ticketmaster Resale jest uzależniona od dostępności i nie oznacza, że Bilety pierwotne nie są również dostępne do zakupu na dane wydarzenie lub że wydarzenie jest wyprzedane lub że bilety na dane wydarzenie nie są dostępne do zakupu z innych źródeł (np. organizatora wydarzenia, miejsca wydarzenia lub innych agentów biletów pierwotnych).
1.6. Sprzedaż między fanami zapewnia bezpieczne miejsce dla klientów, gdzie można kupić Bilety Resale po uczciwej pierwotnej cenie, ponieważ zostaje nałożony limit na kwotę, za którą sprzedający mogą wystawić na sprzedaż ich Bilety Resale. Dodatkowo, wszystkie Bilety Resale zaoferowane w Ticketmaster Resale są "zweryfikowane", co oznacza, że wszystkie Bilety Resale zostały najpierw zakupione przez stronę Ticketmaster, jako Bilety pierwotne, są sprawdzone, a wszystkie informacje w opisie biletu są poprawne.
1.7. Uwaga: Bilety Resale nie mogą być wymieniane ani zwracane po zakupie, z wyjątkiem sytuacji opisanych w punkcie 11 niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale. Prosimy również pamiętać, że Ticketmaster nie jest odpowiedzialny za organizację ani realizację samych wydarzeń.
1.8. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale ani naszych Warunków nie wpływa na ustawowe prawa konsumenta.
2. KONTO I REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA
2.1. Aby założyć konto Ticketmaster należy: (a) mieć ukończone 18 lat i być zdolnym do zawierania prawnie wiążących umów; oraz (b) postępować zgodnie z instrukcjami, aby założyć konto chronione hasłem, podając swoje prawidłowe imię i nazwisko, adres pocztowy, numer telefonu i adres e-mail (wszystkie dane muszą być zawsze aktualne).
2.2. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za bezpieczne przechowywanie swojej nazwy użytkownika i hasła oraz za wszelkie działania, które mają miejsce na jego koncie. Nie wolno zezwalać nikomu innemu na korzystanie z konta. Jeśli użytkownik dowie się lub podejrzewa, że ktoś zna jego nazwę użytkownika i/lub hasło, powinien niezwłocznie skontaktować się z Działem Obsługi Klienta.
2.3. Należy zapoznać się z - Polityką Prywatności Ticketmaster oraz Polityką Ciasteczek, aby uzyskać więcej szczegółów na temat tego, jak wykorzystywane są i chronione dane osobowe użytkowników. Jeśli prowadzimy dochodzenie w sprawie konta użytkownika, lub jeśli Ticketmaster jest przedmiotem dochodzenia, użytkownik zgadza się w pełni zastosować się do naszych próśb o informacje na temat użytkownika i korzystania przez użytkownika z Ticketmaster Resale.
2.4. Nie wolno tworzyć lub używać wielu kont w celu lub z zamiarem obejścia jakichkolwiek warunków niniejszego Regulamin Ticketmaster Resale lub naszych Warunków, lub ukrycia swojej tożsamości lub innych danych osobowych.
2.5. Użytkownikowi nie wolno korzystać z naszej strony internetowej lub aplikacji, swojego konta i/lub Ticketmaster Resale (łącznie stanowiącymi Usługi Ticketmaster) w jakimkolwiek niezgodnym z prawem celu lub w jakikolwiek niezgodny z prawem sposób. Jeśli odkryjemy lub podejrzewamy, że Użytkownik korzystał, korzysta lub próbuje korzystać z Usług Ticketmaster w taki sposób, że zostało, jest lub może zostać popełnione przestępstwo, będziemy zobowiązani przez prawo do zgłoszenia tożsamości Użytkownika i szczegółów takiej działalności odpowiednim organom (i każdemu właściwemu "Partnerowi wydarzenia" (jak określono w Regulaminie)Warunkach)).
2.6. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia konta użytkownika i/lub anulowania wszelkich zamówień sprzedaży lub zakupu i/lub zakazania użytkownikowi wystawiania Biletów Resale lub składania przyszłych zamówień i/lub zakazania użytkownikowi korzystania z Usług TM w przyszłości, jeśli: (a) użytkownik dopuszcza się jakichkolwiek obraźliwych zachowań lub zachowań zawierających pogróżki, w imieniu użytkownika lub za pośrednictwem konta użytkownika; (b) podejrzewamy, że jakakolwiek działalność oszukańcza lub inna działalność niezgodna z prawem jest prowadzona przez użytkownika lub w imieniu użytkownika lub za pośrednictwem konta użytkownika; (c) podejrzewamy, że jakiekolwiek nieautoryzowane użycie konta lub inna nieautoryzowana działalność jest prowadzona przez użytkownika lub w jego imieniu lub za pośrednictwem jego konta, w tym nieautoryzowany kontakt pomiędzy sprzedającymi a kupującymi lub potencjalnymi kupującymi; (d) zostaniemy do tego zobowiązani przez jakikolwiek organ prawny lub regulacyjny; oraz/lub (e) użytkownik w inny sposób narusza warunki niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale lub inne obowiązujące zasady, w tym Regulamin lub inne warunki (w tym wszelkie obowiązujące regulaminy Partnera imprezy).
2.7. Użytkownik może zamknąć swoje konto kontaktując się z Ticketmaster za pomocą Portalu Pomocy Klienta. Należy jednak pamiętać, że zamknięcie konta może nastąpić dopiero po zakończeniu wydarzeń, na które zakupiono, wymieniono lub sprzedano Bilety Resale.
2.8. Zamknięcie konta i/lub anulowanie wszelkich zakupów, ofert lub sprzedaży w ramach niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale (lub zakupów w ramach naszych Warunków) nie ma wpływu na nasze prawa i zobowiązania lub na prawa i zobowiązania użytkownika, które powstały przed datą takiego zamknięcia lub anulowania.
3. PRAWNIE WIĄŻĄCE UMOWY
3.1. Aby sprzedać lub kupić Bilet do odsprzedaży za pomocą usługi Odsprzedaży między fanami należy mieć ukończone 18 lat; być w stanie zawierać prawnie wiążące umowy; posiadać konto Ticketmaster; posiadać ważną kartę kredytową lub debetową wydaną na swoje nazwisko; posiadać ważne konto bankowe na swoje nazwisko. Jeśli wystawiasz i sprzedajesz bilet w ramach odsprzedaży, możesz otrzymać płatność za każdy sprzedany bilet w ramach odsprzedaży za pośrednictwem Adyen lub Hyperwallet. W związku z tym użytkownik będzie również potrzebował: (i) konto Adyen for Platforms (które założymy dla użytkownika w ramach procesu wystawiania oferty i będziemy działać jako upoważniony przedstawiciel użytkownika w stosunku do Adyen), a użytkownik będzie musiał zawrzeć oddzielną prawnie wiążącą umowę z Adyen, akceptując Regulamin Adyen, a także posiadać ważny rachunek bankowy na swoje nazwisko, który może otrzymywać środki w PLN. (ii) konto Hyperwallet (które założymy dla użytkownika w ramach procesu tworzenia listy i będziemy działać jako upoważniony przedstawiciel użytkownika w odniesieniu do Hyperwallet), a użytkownik będzie musiał zawrzeć oddzielną prawnie wiążącą umowę z Hyperwallet, akceptując Regulamin Hyperwallet, a także posiadać ważny rachunek bankowy w swoim imieniu, na który można otrzymywać środki. Powiadomimy użytkownika o tym, czy Adyen lub Hyperwallet będą miały zastosowanie po potwierdzeniu odpowiedniej sprzedaży. Ceny biletów odsprzedaży są wyświetlane w walucie, w której zostaną naliczone. Jeśli użytkownik wystawia i sprzedaje bilety w ramach odsprzedaży i zdecyduje się na otrzymywanie środków w walucie innej niż wyświetlana, nie akceptujemy żadnych roszczeń z tego tytułu.
3.2. Wystawiając, sprzedając lub kupując Bilet do odsprzedaży za pomocą serwisu Odsprzedaży między fanami, użytkownik potwierdza, że przeczytał, zrozumiał i zgadza się na przestrzeganie warunków i zasad zawartych w niniejszym Regulaminie Odsprzedaży między fanami, które tworzą prawnie wiążącą umowę pomiędzy użytkownikiem a Ticketmaster w związku z korzystaniem przez Użytkownika z serwisu Odsprzedaży między fanami. Jeśli Użytkownik sprzedaje Bilety do odsprzedaży, będzie miał podpisaną również osobną prawnie wiążącą umowę z Adyen i Hyperwallet jak opisano w punkcie 3.1 powyżej. Kolejna odrębna umowa zawierana jest między kupującymi i sprzedającymi przy zakupie lub sprzedaży Biletów do odprzedaży z wykorzystaniem systemu Odsprzedaży między fanami (zobacz punkt 3.4 w celu uzyskania szczegółowych informacji). Jeśli Użytkownik nie zgadza się z niniejszym Regulaminem Odsprzedaży między fanami lub innymi obowiązującymi warunkami, lub jeśli nie jest w stanie ich przestrzegać, użytkownikowi nie wolno korzystać z systemu Odsprzedaży między fanami.
3.3. Ticketmaster zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale. W przypadku wprowadzenia takich zmian, zamieszczona zostanie zaktualizowana wersja niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale na naszej stronie internetowej. Zalecamy regularne sprawdzanie niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale, aby być na bieżąco z jego aktualnymi warunkami. Wszystkie oferty, sprzedaż i zakupy podlegają obowiązującej wersji niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale, która została opublikowana w momencie oferty, sprzedaży lub zakupu. Jeśli Użytkownik nie zgadza się z jakąkolwiek zmienioną wersją niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale lub jeśli nie może jej przestrzegać, użytkownikowi nie wolno wystawiać na sprzedaż, sprzedawać ani kupować Biletów Resale.
3.4. Kiedy Użytkownik sprzedaje lub kupuje Bilet Resale za pomocą systemu Ticketmaster Resale, Użytkownik zawiera oddzielną umowę bezpośrednio z kupującym lub sprzedającym na odpowiednie Bilety Resale, ponieważ Bilety Resale są własnością sprzedającego, a nie Ticketmaster, i zostały zakupione przez kupującego od sprzedającego za pośrednictwem systemu Ticketmaster Resale. Umowa sprzedaży/zakupu rozpoczyna się w momencie potwierdzenia przez Ticketmaster zamówienia użytkownika i kończy się natychmiast po dokonaniu zapłaty na rzecz sprzedającego zgodnie z punktem 7.1.
3.5. Uwaga: Ticketmaster ułatwia transakcje kupna/sprzedaży pomiędzy kupującymi i sprzedającymi, jednak nie jest stroną umowy kupna/sprzedaży pomiędzy kupującym a sprzedającym jakiekolwiek Bilety Resale. Niemniej jednak, kupujący i sprzedający nie mogą kontaktować się ani próbować kontaktować się ze sobą bezpośrednio. We wszystkich przypadkach zalecamy, aby kupujący najpierw szukał rozwiązania wszelkich problemów korzystając z naszej procedury rozwiązywania sporów, jak określono w punkcie 15.
4. WYSTAWIANIE NA SPRZEDAŻ BILETÓW RESALE
4.1. Użytkownik ma możliwość wystawienia Biletu Resale tylko wtedy, gdy został on zakupiony jako bilet pierwotny w polskiej witrynie lub aplikacji Ticketmaster, a funkcja Ticketmaster Resale jest dostępna w odniesieniu do tych biletów pierwotnych na koncie Ticketmaster użytkownika. W szczególności nie można wystawić na sprzedaż w ramach funkcji Ticketmaster Resale następujących pozycji: (a) Bilety pierwotne realizowane poprzez odbiór w kasie biletowej (b) Bilety pierwotne zakupione w punktach dystrybucji Ticketmaster innych niż www.ticketmaster.pl (np. na stronach naszych partnerów); oraz (c) bilety, które zostały po raz pierwszy zakupione od agentów osób trzecich, miejsc, promotorów lub innych źródeł (w tym Groupon).
4.2. Należy pamiętać, że bilety (w tym bilety VIP) są jedynymi biletami, które można wystawiać i sprzedawać za pośrednictwem systemu Ticketmaster Resale. W związku z tym wszelkie elementy niebędące biletami, zakupione jako część pakietu, z wyłączeniem biletów VIP, w przypadku których element niebędący biletem nie może być oddzielony od biletu (np. spotkanie i powitanie, ale nie towar lub parking), a także wszelkie dodatki, które zostały zakupione w tym samym czasie, co zakup Biletów pierwotnych, nie mogą być wystawione na sprzedaż przy wykorzystaniu systemu Ticketmaster Resale. Należy pamiętać, że może to oznaczać, że jeśli użytkownik zdecyduje się zaoferować na sprzedaż jakiekolwiek Bilety pierwotne przy użyciu systemu Ticketmaster Resale, użytkownik utraci korzyści wynikające z wszelkich elementów pakietu niebędących biletami i/lub wszelkich dodatków, które nabył od Ticketmaster, jeśli są one zależne od Biletu pierwotnego. Na przykład, jeśli użytkownik zakupił Bilet pierwotny jako bilet kolekcjonerski lub z opakowaniem upominkowym Ticketmaster, lub jeśli zakupił usługę dodatkową w postaci parkingu, wówczas te elementy nie mogą zostać przeniesione i sprzedane wraz z Biletem pierwotnym w ramach Ticketmaster Resale (i nie mogą zostać wymienione lub zwrócone, chyba że jest zgodne z Warunkami Regulaminem Ticketmaster). Oczywiście, jeśli niebiletowe elementy pakietu lub oferty dodatkowej nie są zależne od Biletów pierwotnych, wówczas mogą one zostać zatrzymane, na przykład towary takie jak koszulki i płyty CD (i nie mogą być wymienione lub zwrócone, chyba że jest to zgodnie z naszymi Regulaminem).
4.3. Wszystkie oferty Biletów do odsprzedaży podlegają następującym warunkom i ograniczeniom: Użytkownik będzie potrzebował konta Adyen MarketPay i Hyperwallet aby otrzymać zapłatę za sprzedane Bilety do odsprzedaży i tym samym zgadza się na przestrzeganie Warunków Umowy Adyen i mianuje nas swoim autoryzowanym przedstawicielem w stosunku do Adyen oraz (ii) konto Hyperwallet, a użytkownik wyraża zgodę na przestrzeganie Regulaminu Hyperwallet i wyznacza nas jako swojego upoważnionego przedstawiciela w stosunku do Hyperwallet. (b) Bilety Resale nie mogą być wystawione na sprzedaż powyżej ceny, którą zapłacono za bilety pierwotnie (c) Użytkownik może wystawić na sprzedaż tylko takie Bilety Resale, do których sprzedaży ma prawo i których wystawienie na sprzedaż nie narusza żadnych praw osób trzecich, żadnych obowiązujących warunków i przepisów. (d) Nie wolno wystawiać na sprzedaż biletów, które zostały uzyskane z naruszeniem Warunków Ticketmaster lub Regulaminu Ticketmaster Resale, lub poprzez nieautoryzowane użycie jakiegokolwiek robota, pająka lub innego zautomatyzowanego urządzenia lub oprogramowania, lub poprzez nieautoryzowane ramkowanie lub linkowanie do jakiejkolwiek strony internetowej, lub poprzez inne nielegalne lub nieautoryzowane działania. (e) Nie wolno wystawiać duplikatów, podrobionych lub skradzionych biletów. Sprzedaż skradzionych lub podrobionych przedmiotów jest przestępstwem i taka działalność zostanie przez Ticketmaster zgłoszona odpowiednim władzom. (f) Należy upewnić się, że Bilety do odprzedaży na miejsca siedzące wystawiane na sprzedaż razem są z miejscami znajdującymi się obok siebie, co oznacza, że miejsca muszą być kolejno ponumerowane i przylegać do siebie. (g) Nie wolno wystawiać na sprzedaż tych samych Biletów Resale na platformie Ticketmaster Resale i na innej platformie sprzedaży lub wymiany biletów. (h) Użytkownik będzie potrzebował konta Adyen MarketPay, aby otrzymać zapłatę za sprzedane Bilety Resale i tym samym zgadza się na przestrzeganie Warunków Umowy Adyen i mianuje nas swoim autoryzowanym przedstawicielem w stosunku do Adyen. Użytkownik może również podlegać innym specyficznym warunkom lub ograniczeniom związanym z wystawianiem na sprzedaż, nakładanym przez Ticketmaster w poszczególnych przypadkach i według naszego uznania.
4.4. Ticketmaster nie może zagwarantować, że oferta Biletów Resale będzie opublikowana i aktywna w określonym czasie, że oferta pojawi się w określonej kolejności lub w wynikach wyszukiwania, lub że wymienione Bilety Resale sprzedadzą się. Jeśli jakiekolwiek Bilety do odprzedaży nie znajdą się w ofercie z powodu błędu technicznego lub innego i/lub nie sprzedadzą się z jakiegokolwiek powodu, Ticketmaster nie będzie ponosić odpowiedzialności w związku z tym.
4.5. Zastrzegamy sobie prawo do wycofania z oferty jakichkolwiek Biletów Resale, jeśli: (a) Użytkownik nie spełni jakiegokolwiek warunku związanego z oferowaniem zgodnie z punktem 4.3; (b) zastosowanie ma którakolwiek z okoliczności wymienionych w punkcie 2.6(a)-(e); oraz/lub (c) z jakiegokolwiek powodu zostanie wyłączona funkcja Ticketmaster Resale w odniesieniu do wydarzenia lub konkretnych biletów (w takim przypadku wszystkie stosowne aukcje Biletów Resale zostaną automatycznie wycofane lub zawieszone, złożone już zamówienia zostaną anulowane, a środki zwrócone odpowiednim kupującym).
5. SPRZEDAŻ I REALIZACJA BILETÓW RESALE
5.1. W momencie potwierdzenia przez kupującego chęci zakupu jakichkolwiek Biletów Resale i dokonania płatności, zamówienie zostanie przetworzone, a Użytkownik otrzyma powiadomienie o "potwierdzeniu zamówienia". Prawnie wiążąca umowa pomiędzy użytkownikiem a kupującym powstaje w momencie wydania potwierdzenia zamówienia. Umowa użytkownika z kupującym kończy się natychmiast po tym, jak Użytkownik (sprzedający) otrzyma zapłatę zgodnie z punktem 7.1. Należy pamiętać, że po zawarciu prawnie wiążącej umowy użytkownik zrzeka się swoich praw do Biletów Resale i jest prawnie zobowiązany do dostarczenia Biletów Resale odpowiedniemu kupującemu.
5.2. Chociaż Ticketmaster stara się zapewnić dokładność potwierdzeń zamówień, czasami mogą wystąpić błędy techniczne lub inne błędy. Jeśli błąd spowoduje wydanie nieprawidłowego potwierdzenia zamówienia, powiadomimy Użytkownika o tym fakcie w najszybszym możliwym terminie i zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia bez żadnej dalszej odpowiedzialności.
5.3. W rzadkich okolicznościach, na przykład jeśli płatność kupującego z tytułu zamówienia zostanie wycofana przez powiązany bank lub dostawcę płatności, zastrzegamy sobie prawo do anulowania zamówienia, dla którego wysłano potwierdzenie zamówienia i zwrotu pieniędzy kupującemu bez dalszej odpowiedzialności po stronie Ticketmaster.
5.4. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia Użytkownik musi postępować zgodnie z dokładnymi instrukcjami podanymi przez Ticketmaster, aby zrealizować dostawę Biletów Resale. Może się zdarzyć, że nie będą wymagane żadne działania, ponieważ pierwotne bilety zostaną anulowane i ponownie wystawione zupełnie nowe bilety bezpośrednio kupującemu. Prosimy pamiętać, że w żadnym wypadku Użytkownikowi nie wolno wysyłać wydruków biletów elektronicznych, chyba że zostanie do tego wyraźnie upoważniony lub poinstruowany na piśmie przez Ticketmaster. Brak dostarczenia dokładnych Biletów Resale, które zostały wystawione na sprzedaż lub niedostarczenie Biletów Resale zgodnie z naszymi instrukcjami i ramami czasowymi stanowi naruszenie niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale i może prowadzić do anulowania zamówienia i/lub zastosowania postanowień punktu 8.
5.5. Jeśli z jakiegokolwiek powodu Użytkownik nie będzie w stanie zrealizować zamówienia na Bilety Resale zgodnie z instrukcjami, użytkownik musi natychmiast skontaktować się z Ticketmaster za pośrednictwem naszego Formularza Kontaktowego Portalu Pomocy Ticketmaster Resale w celu podjęcia próby rozwiązania problemu i Użytkownik nie może podejmować żadnych działań (takich jak dostarczenie kupującemu biletów alternatywnych) bez uprzedniej konsultacji z Ticketmaster. W pewnych ograniczonych okolicznościach i według naszego wyłącznego uznania, w przypadku kontaktu z Ticketmaster na mocy niniejszego punktu, możemy ułatwić alternatywną metodę realizacji, w którym to przypadku: (a) użytkownik musi przestrzegać wszystkich naszych instrukcji w odniesieniu do przedmiotowej kwestii i dostarczyć wszystkie informacje i dokumentację wymaganą przez nas w celu takiej realizacji oraz (b) w stosownych przypadkach, Użytkownik niniejszym udziela Ticketmaster zgody na przekazanie pełnych danych oryginalnego zamówienia (w tym również czterech ostatnich cyfr karty płatniczej, która została użyta do zapłaty za Bilety pierwotne) kupującemu i/lub kasie wydarzenia lub miejscu w celu pomocy w realizacji zamówienia.
5.6. Użytkownik powinien prowadzić dokładny rejestr wszystkich szczegółów dotyczących sprzedaży w systemie Ticketmaster Resale, w tym rejestr dokładnych Biletów do odprzedaży sprzedanych poszczególnym kupującym, w tym numerów kodów kreskowych biletów.
5.7. W odpowiednim zakresie użytkownik może wykorzystać dane osobowe kupujących wyłącznie w celu realizacji sprzedaży biletów i w żadnym innym celu. Należy również zachować ścisłą poufność i bezpieczeństwo danych osobowych kupujących oraz nie wolno kontaktować się bezpośrednio z kupującymi, chyba że użytkownik zostanie do tego upoważniony przez Ticketmaster. Po bezpiecznym otrzymaniu przez kupującego Biletów Resale należy usunąć i/lub zniszczyć wszystkie zapisy dotyczące danych osobowych kupującego.
5.8. Użytkownik rozumie, że jego imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail i numer telefonu mogą zostać przekazane przez nas kupującemu, jeśli stanie się to konieczne dla celów realizacji zamówienia. Dalsze informacje o tym, jak wykorzystujemy dane osobowe użytkownika, można znaleźć w Polityce Prywatności Ticketmaster
6. INNE ZOBOWIĄZANIA SPRZEDAJĄCEGO
6.1 Jeśli Ticketmaster będzie zmuszony złożyć zapytanie dotyczące jakichkolwiek Biletów Resale, które Użytkownik zaoferował lub sprzedał, Użytkownik powinien odpowiedzieć niezwłocznie i w terminie, o którym został poinformowany. Jeśli Użytkownik nie będzie w stanie skontaktować się z nami w wymaganym czasie, może to doprowadzić do anulowania zamówienia i/lub zastosowania postanowień z punktu 8.
6.2 W przypadku odwołania imprezy w całości: (a) wszystkie oferowane bilety na wydarzenie (tj. niesprzedane Bilety Resale) zostaną usunięte z systemu Ticketmaster Resale, dlatego sprzedający powinni sprawdzić Regulamin Sprzedaży Ticketmaster, ponieważ powinni mieć możliwość uzyskania zwrotu pieniędzy za wszystkie bilety pierwotne, które były niesprzedane w momencie usunięcia z oferty, zgodnie z tymi warunkami; oraz (b) wszystkie zamówienia na Bilety do odprzedaży, które zostały potwierdzone przed i w momencie anulowania wydarzenia zostaną anulowane, a odpowiedni kupujący takich Biletów Resale otrzymają zwrot pieniędzy (a wszystkim kupującym, którzy już otrzymali Bilety do odprzedaży, bilety te zostaną anulowane). W takich okolicznościach, jeśli Użytkownik (sprzedający) otrzymał już zapłatę za odpowiednie Bilety Resale i w związku z tym nie ma już żadnych praw do tych biletów, nie będzie miał prawa do zwrotu pieniędzy za te bilety zgodnie z Regulaminem Ticketmaster i/lub niniejszym Regulaminem Ticketmaster Resale, w tym, w przypadku, gdy Użytkownik sprzedał Bilety Resale za mniej niż zapłacił za nie jako Bilety pierwotne. W sytuacji, gdy Użytkownik (sprzedający) nie otrzymał jeszcze zapłaty za odpowiednie Bilety Resale, będzie mógł uzyskać zwrot pieniędzy za takie bilety zgodnie z Regulaminem Sprzedaży Ticketmaster.
6.3 W przypadku zmiany terminu lub istotnej zmiany wydarzenia: (a) strona z listą wydarzeń zostanie zaktualizowana o nowe informacje, a wszystkie bilety pozostające w ofercie pozostaną w niej dalej i będą dostępne na sprzedaż. Jednakże, Użytkownik (sprzedający) może wycofać swoje Bilety Resale (pod warunkiem, że pozostaną one niesprzedane w momencie wycofania), aby mieć możliwość zażądania od Ticketmaster zwrotu pieniędzy za swoje pierwotnie zakupione Bilety zgodnie z Regulaminem Sprzedaży Ticketmaster; oraz (b) kupujący zamówienia na Bilety Resale, które zostały potwierdzone przed ogłoszeniem zmiany lub przesunięcia terminu wydarzenia, będą mogli zażądać anulowania swojego zamówienia. Jeśli kupujący nie zdecyduje się na anulowanie swojego zamówienia, transakcja będzie przebiegać normalnie (a Użytkownik (sprzedający) nie będzie mógł w takich okolicznościach anulować swojego pierwotnego zamówienia na Bilety pierwotne). Jeśli kupujący zdecyduje się na anulowanie swojego zamówienia, otrzyma zwrot pieniędzy. W takich okolicznościach, jeśli Użytkownik (sprzedający) otrzymał już zapłatę za dane Bilety Resale i nie ma już żadnych praw do nich, nie będzie mógł uzyskać zwrotu pieniędzy za te bilety zgodnie z Warunkami Ticketmaster i/lub niniejszymi Regulaminem Ticketmaster Resale, w tym przypadku, gdy Użytkownik sprzedał Bilety Resale za mniej niż zapłacił za nie jako Bilety pierwotne. W sytuacji, gdy Użytkownik (sprzedający) nie otrzymał jeszcze zapłaty za odpowiednie Bilety Resale, Użytkownik będzie mógł uzyskać zwrot pieniędzy za takie bilety zgodnie z Warunkami Ticketmaster.
7. PŁATNOŚĆ NA RZECZ SPRZEDAJĄCYCH
7.1 Płatność na rzecz użytkownika wszelkich wpływów z Biletów do odsprzedaży zostanie dokonana za pośrednictwem Adyen MarketPay zgodnie z warunkami Adyen i Hyperwallet zgodnie z warunkami Hyperwallet, zazwyczaj w ciągu 14 dni od anulowania przez Ticketmaster kodu kreskowego powiązanego z pierwotnym biletem elektronicznym i ponownego wydania go z nowym kodem kreskowym kupującemu. Po dokonaniu płatności na rzecz Użytkownika (sprzedającego) umowa Ticketmaster z Użytkownikiem (tj. niniejszy Regulamin Odsprzedaży między fanami) wygasa w odniesieniu do sprzedanych Biletów do odsprzedaży, a Ticketmaster nie ponosi wobec Użytkownika żadnej odpowiedzialności, niezależnie od przyczyny, w tym między innymi w przypadku, gdy Użytkownik sprzedał Bilety do odsprzedaży za kwotę niższą niż zapłacił za nie jako za Bilety pierwotne. Niezależnie od powyższego, postanowienia niniejszego Regulaminu Odsprzedaży między fanami, które w sposób wyraźny lub dorozumiany mają przetrwać rozwiązanie lub wygaśnięcie, przetrwają takie rozwiązanie lub wygaśnięcie, włączając w to punkty 4.5, 5, 6, 7.1, 8, 12, 13, 14, 15 oraz 16.7.2 Ticketmaster zastrzega sobie prawo do anulowania zamówień i wydania zwrotów kupującym, gdy w uzasadnionej opinii Ticketmaster, kupujący jest prawnie uprawniony do zwrotu z jakiegokolwiek powodu i/lub zgodnie z punktem 8, w którym to przypadku żadna płatność nie będzie należna Użytkownikowi.
7.3 W przypadku powstania sporu dotyczącego płatności, Użytkownik podda się procedurze rozstrzygania sporów określonej w punkcie 15, a Ticketmaster nie może dokonać płatności na rzecz Użytkownika, dopóki taki spór nie zostanie rozstrzygnięty.
8. DZIAŁANIA WYKONAWCZE PRZECIWKO SPRZEDAJĄCYM
8.1 Ticketmaster zastrzega sobie prawo do usunięcia z oferty i/lub anulowania wszelkich zamówień na Bilety Resale sprzedawane na zasadzie Ticketmaster Resale, jeśli: (a) Użytkownik nie spełni któregokolwiek z warunków umieszczenia w ofercie zgodnie z pkt. 4.3; (b) Użytkownik nie dostarczy kupującemu dokładnie takich Biletów Resale, jakie zostały zamówione; (c) Kupującemu odmówiono wstępu na dane wydarzenie bez jego winy w wyniku jakiegokolwiek działania lub zaniechania ze strony Użytkownika (w tym nieprzestrzegania warunków niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale i/lub wszelkich warunków mających zastosowanie do Biletu pierwotnego i/lub innych obowiązujących przepisów i regulacji); (d) Istnieją inne problemy lub spory związane z Biletami Resale, które zostały wystawione lub sprzedane i/lub są wystawiane lub sprzedawane.
8.2 Jeśli Ticketmaster dokona jakiegokolwiek usunięcia z oferty lub anuluje zamówienia zgodnie z punktem 8.1, wówczas Ticketmaster zastrzega sobie również prawo, według uznania Ticketmaster, do zamknięcia konta Ticketmaster Użytkownika i/lub anulowania wszelkich zamówień sprzedaży lub zakupu i/lub zakazania Użytkownikowi wystawiania na sprzedaż Biletów Resale lub składania przyszłych zamówień i/lub zakazu korzystania z usług TM w przyszłości.
WARUNKI DLA KUPUJĄCYCH (KUPNO I KORZYSTANIE Z BILETÓW RESALE)
9. CENY, PŁATNOŚCI I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
9.1 Wszystkie ceny Biletów Resale w ramach Ticketmaster Resale zawierają podatek VAT i zawierają: (a) cenę sprzedaży Biletu Resale ("Cena sprzedaży"); plus (b) wszelkie opłaty za obsługę za bilet ("Opłata za obsługę"); plus (c) wszelkie opłaty za dostawę ("Opłaty za realizację zamówienia"). Użytkownik zostanie również poinformowany o cenie zapłaconej za Bilet Resale, gdy został on zakupiony jako Bilet pierwotny.
9.2 Cena sprzedaży Biletu Resale może być wyższa niż cena zapłacona za Bilet Resale, gdy został on zakupiony jako Bilet pierwotny. Dzieje się tak dlatego, że sprzedający mogą uwzględnić w cenie sprzedaży, którą ustalają, następujące elementy: - cenę biletu plus - wszelkie opłaty za obsługę każdego biletu plus - odpowiednią część wszelkich opłat za realizację zamówienia, które sprzedający zapłacił przy zakupie biletów.
9.3 Sprzedający może również zwiększyć lub zmniejszyć (w ramach określonych parametrów, tj. nie więcej niż cena sprzedaży Biletów pierwotnych, z zastrzeżeniem punktu 9.2 powyżej) cenę sprzedaży wystawionych w ofercie Biletów do odprzedaży w dowolnym momencie przed złożeniem zamówienia.
9.4 Chociaż Ticketmaster stara się zapewnić, że wszystkie oferty Biletów Resale są wolne od błędów, czasami mogą wystąpić błędy techniczne lub inne. Jeśli błąd spowoduje nieprawidłowe potwierdzenie zamówienia, poinformujemy Użytkownika o tym jak najszybciej i damy mu możliwość potwierdzenia zamówienia z poprawnymi danymi lub anulowania zamówienia (w takim przypadku Użytkownik otrzyma pełny zwrot pieniędzy). Jeśli nie będziemy w stanie skontaktować się z Użytkownikiem w celu potwierdzenia zamówienia z poprawnymi danymi, Użytkownik zgadza się, że możemy traktować zamówienie jako anulowane i wydać Użytkownikowi pełny zwrot pieniędzy, bez żadnej dalszej odpowiedzialności.
9.5 Wszystkie ceny są wyświetlane w walucie, w której będą rozliczane (polski złoty (PLN)) i Ticketmaster nie ponosi odpowiedzialności za dodatkowe opłaty, które mogą być nałożone przez dostawcę karty kredytowej lub debetowej Użytkownika, ani za wahania kursów walut, których całkowite ryzyko ponosi Użytkownik.
9.6 Akceptowane metody płatności to Visa, MasterCard, PayPal oraz przelew bankowy online. Karty podarunkowe nie mogą być używane do dokonywania płatności za Bilety do odsprzedaży.
9.7 Wprowadzając dane dotyczące płatności i klikając "kup teraz", Użytkownik wyraźnie upoważnia Ticketmaster, działających jako ujawniony agent w imieniu sprzedającego, do obciążenia lub autoryzacji płatności za pomocą podanej przez Użytkownika metody płatności.
9.8 Po dokonaniu płatności zamówienie Użytkownika zostanie przetworzone i zostanie wydane potwierdzenie zamówienia. W momencie wydania potwierdzenia zamówienia powstaje prawnie wiążąca umowa pomiędzy Użytkownikiem a sprzedającym. Umowa Użytkownika ze sprzedającym kończy się natychmiast po dokonaniu zapłaty na rzecz sprzedającego zgodnie z punktem 7.1.
9.9 Jeśli po przesłaniu informacji o płatności Użytkownik nie otrzyma potwierdzenia zamówienia lub jeśli po przesłaniu informacji o płatności pojawi się komunikat o błędzie lub przerwa w świadczeniu usług, obowiązkiem Użytkownika jest potwierdzenie, za pośrednictwem konta Ticketmaster lub korzystając z naszego portalu pomocy w sprzedaży dla fanów lub dzwoniąc pod numer 22 395 87 00, czy zamówienie zostało złożone. Tylko Użytkownik może być świadomy wszelkich problemów, które mogą wystąpić podczas procesu zakupu. Ticketmaster nie będzie odpowiedzialny za jakiekolwiek koszty lub straty poniesione przez Użytkownika, jeśli założy on, że zamówienie zostało lub nie zostało złożone, ponieważ nie otrzymał potwierdzenia zamówienia.
9.10 Wszystkie zakupy podlegają weryfikacji karty kredytowej lub debetowej (jeśli dotyczy), innym kontrolom bezpieczeństwa oraz pobraniu przez Ticketmaster płatności. Zamówienie Użytkownika może zostać anulowane, jeśli nie przejdzie pomyślnie procesu weryfikacji Ticketmaster lub jeśli płatność nie zostanie otrzymana w całości. W rzadkich przypadkach, jeśli płatność zostanie wycofana przez bank ("obciążenie zwrotne"), Ticketmaster zastrzega sobie prawo do anulowania takiego zamówienia, nawet jeśli zostało wysłane potwierdzenie zamówienia. Ticketmaster nie ponosi odpowiedzialności za takie anulacje, ponieważ są one poza kontrolą Ticketmaster.
9.11 Zabronione jest uzyskiwanie lub próba uzyskania jakichkolwiek Biletów do odprzedaży poprzez nieautoryzowane użycie jakiegokolwiek robota, pająka lub innego zautomatyzowanego urządzenia lub oprogramowania, lub jakiekolwiek inne nielegalne lub nieautoryzowane działania. Ticketmaster zastrzegamy sobie prawo do anulowania wszelkich zamówień, co do których ma uzasadnione podejrzenia, że zostały dokonane z naruszeniem niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale, bez konieczności powiadamiania o tym fakcie, a wszelkie Bilety do odprzedaży uzyskane w ramach takich zamówień zostaną unieważnione.
9.12 Aby zapobiec oszustwom i chronić Ticketmaster, zastrzegamy sobie prawo do przeprowadzania kontroli i/lub żądania dostarczenia dodatkowych informacji w celu weryfikacji zakupów. Ticketmaster zastrzega sobie prawo do anulowania wszelkich zamówień, co do których ma uzasadnione podejrzenia, że zostały złożone w sposób nieuczciwy, bez konieczności powiadamiania o tym fakcie, a wszelkie Bilety Resale uzyskane w ramach takich zamówień zostaną unieważnione.
9.13 Użytkownik jest zobowiązany upewnić się, że przeczytał pełny opis Biletu Resale i akceptuje wybór przed zakupem, ponieważ Ticketmaster może nie być w stanie naprawić problemów wynikających z błędu Użytkownika.
9.14 Należy pamiętać, że wszystkie mapy miejsc siedzących i wykresy wyświetlane podczas procesu zakupu mają charakter orientacyjny i odzwierciedlają ogólny układ miejsc w danym miejscu w odniesieniu do konkretnych wydarzeń. W przypadku niektórych wydarzeń układ i konkretne miejsca mogą się zmienić bez powiadomienia.
9.15 Wszystkie Bilety Resale zakupione w ramach Ticketmaster Resale podlegają: artykułowi 7 (Bilety), artykułowi 8 (Ograniczenia) oraz artykułowi 12 (Wejście i uczestnictwo) Warunków; (ii) wszelkim warunkom specjalnym mającym zastosowanie do danego biletu i/lub wydarzenia; (iii) innym warunkom danego Partnera imprezy i/lub wydarzenia; oraz (iv) wszelkim warunkom miejsca imprezy (w tym warunkom wstępu).
9.16 Wszystkie Bilety Resale zakupione w ramach Ticketmaster Resale są ostateczne; Użytkownik nie posiada ogólnego prawa do anulowania, a żadne zwroty ani wymiany nie będą dokonywane, z wyjątkiem sytuacji wyraźnie określonych w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale.
9.17 Użytkownik rozumie, że w celu realizacji zamówienia jego dane kontaktowe zostaną ujawnione przez Ticketmaster sprzedającemu. Dalsze informacje na temat tego, jak wykorzystujemy dane osobowe użytkownika, można znaleźć w naszej Informacji o prywatności.
9.18 W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości po zakupie Biletów Resale, Użytkownik powinien skontaktować się bezpośrednio z firmą Ticketmaster za pomocą Naszego Portalu Pomocy Sprzedaży dla fanów i użytkownikowi nie wolno kontaktować się ani próbować skontaktować się ze sprzedającym.
10. DOSTAWA
10.1 Wiele Biletów Resale zostanie dostarczonych drogą elektroniczną bezpośrednio na konto Ticketmaster użytkownika. Użytkownik jest odpowiedzialny za zalogowanie się na konto Ticketmaster i pobranie biletów w odpowiednim czasie przed wydarzeniem.
10.2 W przypadku, gdy Bilety Resale dostarczane są za pośrednictwem poczty elektronicznej, Użytkownik jest odpowiedzialny za podanie prawidłowego adresu e-mail, na który zostaną dostarczone Bilety Resale oraz za zapewnienie, że jest w stanie otrzymać Bilety Resale za pośrednictwem poczty elektronicznej (na przykład poprzez upewnienie się, że skrzynka pocztowa Użytkownika nie odrzuca, nie odbija lub w inny sposób nie uniemożliwia dostarczenia odpowiednich wiadomości e-mail na adres oraz poprzez regularne sprawdzanie skrzynki pocztowej, w tym folderów śmieci i spamu).
10.3 Ani sprzedający, ani Ticketmaster nie ponosi odpowiedzialności, a Użytkownik nie jest uprawniony do zwrotu pieniędzy w wyniku niepodania prawidłowych i kompletnych informacji o dostawie i/lub niezapewnienia gotowości do odbioru dostawy Biletów Resale za pośrednictwem poczty elektronicznej lub niepobrania biletów z konta Ticketmaster, jeśli ma to zastosowanie.
10.4 W przypadku, gdy Bilety Resale są realizowane w drodze "Odbioru na miejscu Wydarzenia" zgodnie z punktem 10.5(a) (od Ticketmaster lub w odpowiedniej kasie wydarzenia), taki odbiór może podlegać pewnym warunkom i ograniczeniom (w tym może być wymagane przedstawienie dowodu tożsamości). W takich okolicznościach Użytkownik udziela Ticketmaster i/lub sprzedającemu zgody na przekazanie danych dotyczących rezerwacji w celu pomocy w odebraniu Biletów Resale.
10.5 W pewnych okolicznościach może zaistnieć konieczność zmiany sposobu realizacji dostawy drogą elektroniczną, w którym to przypadku powiadomimy Użytkownika i potwierdzimy wszelkie instrukcje niezbędne do ułatwienia realizacji Biletów Resale za pomocą nowego sposobu, w tym w następujący sposób: (a) jeśli sposób dostawy zostanie zmieniony na "Odbiór w kasie Wydarzenia", a Użytkownikowi zostaną przekazane jakiekolwiek dane osobowe sprzedającego w celu ułatwienia takiego odbioru, po odebraniu Biletów Resale, Użytkownik musi usunąć i/lub zniszczyć wszelkie dokumenty i inne zapisy elektroniczne lub papierowe zawierające dane osobowe sprzedającego; oraz (b) jeśli sposób dostawy zostanie zmieniony na wysyłkę pocztą, Użytkownik będzie zobowiązany do podania poprawnego adresu dostawy i zapewnienia jego dostępności do odbioru Biletów Resale, a zmiana sposobu realizacji nie daje prawa do anulowania zamówienia.
10.6 Obowiązkiem Użytkownika jest sprawdzenie Biletów Resale natychmiast po ich dostarczeniu, ponieważ błędy nie zawsze mogą być naprawione. Użytkownik powinien natychmiast skontaktować się z Ticketmaster za pomocą Formularza kontaktowego dla Sprzedaży biletów między fanami, jeśli wystąpiła pomyłka lub błąd w Biletach Resale Użytkownika lub jeśli Użytkownik nie otrzymał Biletów Resale zgodnie z zamówieniem i/lub opisem w potwierdzeniu zamówienia. Możemy nie być w stanie udzielić Użytkownikowi pomocy, jeśli nie poinformuje nas o jakichkolwiek błędach, które są racjonalnie oczywiste po sprawdzeniu Biletów Resale w ciągu 5 dni od ich otrzymania (i/lub w odpowiednim czasie przed datą wydarzenia).
10.7 Ani Ticketmaster, ani sprzedający nie będą odpowiedzialni za jakiekolwiek Bilety Resale, które zostaną utracone, skradzione, uszkodzone lub zniszczone po ich otrzymaniu (lub odebraniu, jeśli ma to zastosowanie) przez Użytkownika, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że utracone, skradzione, uszkodzone lub zniszczone Bilety Resale nie mogą zostać wymienione.
10.8 W mało prawdopodobnym przypadku odmowy wstępu na dane wydarzenie nie z własnej winy Użytkownika i po spełnieniu warunków niniejszego Regulaminu Sprzedaży (w tym wszelkich warunków dotyczących Biletu pierwotnego zgodnie z punktem 9.15) i/lub innych obowiązujących przepisów i regulacji, należy uzyskać pisemne potwierdzenie z miejsca imprezy, że bilet został unieważniony i odmówiono wejścia na imprezę, a następnie skontaktować się z Ticketmaster za pomocą formularza kontaktowego dla sprzedaży biletów między fanami.
11. ANULOWANIE I ZMIANY WYDARZENIA
11.1 W przypadku odwołania, zmiany terminu lub istotnej zmiany wydarzenia, Użytkownik zostanie powiadomiony zgodnie z artykułem 9(1) Regulaminu Ticketmaster. Ticketmaster nie może jednak zagwarantować, że Użytkownik zostanie poinformowany o takim odwołaniu, zmianie terminu lub zmianie przed datą wydarzenia. Obowiązkiem Użytkownika jest upewnienie się, czy wydarzenie zostało odwołane, przesunięte w czasie lub zmienione oraz ustalenie daty i godziny ewentualnego przesunięcia wydarzenia.
11.2 Anulowanie: Jeśli wydarzenie, na które zakupiono Bilety Resale, zostanie w całości odwołane (i nie zostanie przesunięte na inny termin), zamówienie zostanie anulowane, a Użytkownik może otrzymać zwrot Ceny Sprzedaży Biletów Resale (opłaty za obsługę i opłaty za realizację zamówienia mogą nie podlegać zwrotowi), w dodatku do różnicy między Ceną Sprzedaży Biletów Resale Użytkownika, a kwotą, którą sprzedający zapłacił za Bilety pierwotne. Jeśli Użytkownik zakupił Bilety Resale na wydarzenie, które odbywa się przez kilka dni i jeden lub więcej dni (ale nie wszystkie) zostały odwołane, Użytkownik może otrzymać proporcjonalny częściowy zwrot kosztów (w zależności od decyzji Partnera wydarzenia).
11.3 Zmiana terminu: Jeśli wydarzenie, na które zakupiono Bilety Resale, zostanie przesunięte, Bilety Resale będą zazwyczaj ważne na nową datę (lub Użytkownikowi zostaną zaoferowane Bilety Resale o wartości odpowiadającej pierwotnym Biletom Resale Użytkownika na przesunięte wydarzenie, w zależności od dostępności). W zależności od dostępności, może być dostępna opcja podwyższenia wartości Biletów Resale na wydarzenie, którego termin został zmieniony, poprzez zapłatę różnicy pomiędzy kwotą zapłaconą za Bilety Resale a ceną podwyższonych biletów (takie podwyższenie wartości może być dokonane tylko w przypadku biletów, których cena jest wyższa niż cena zapłacona za Bilety Resale przez Użytkownika). Jeśli Użytkownik powiadomi nas, że nie będzie w stanie uczestniczyć w przesuniętym wydarzeniu, może mieć możliwość anulowania zamówienia i uzyskania zwrotu Ceny Sprzedaży Biletów Resale (Opłaty za obsługę i Opłaty za Realizację Zamówienia nie podlegają zwrotowi), w dodatku do różnicy między Ceną Sprzedaży Biletów Resale Użytkownika, a kwotą, którą sprzedający zapłacił za Bilety pierwotne. Brak powiadomienia Ticketmaster przed terminem wydarzenia o niemożności wzięcia udziału w przesuniętym wydarzeniu zostanie uznany za ponowne potwierdzenie zamówienia Biletów Resale na przesunięte wydarzenie i nie będzie można domagać się zwrotu pieniędzy.
11.4 Istotne zmiany: Jeśli wydarzenie, na które zakupiono Bilety Resale, zostanie "istotnie zmienione" (zgodnie z definicją w pkt. 11.5 poniżej), Bilety Resale będą zazwyczaj ważne na zmienione wydarzenie (lub Użytkownikowi zostaną zaoferowane Bilety Resale o wartości odpowiadającej pierwotnym biletom Resale na zmienione wydarzenie, w zależności od dostępności). Jeśli Użytkownik powiadomi Ticketmaster, że nie zamierza uczestniczyć w zmienionym wydarzeniu, może mieć możliwość anulowania zamówienia i uzyskania zwrotu Ceny Sprzedaży Biletów Resale (Opłaty za obsługę i Opłaty za Realizację Zamówienia nie podlegają zwrotowi), w dodatku do różnicy między Ceną Sprzedaży Biletów Resale Użytkownika, a kwotą, którą sprzedający zapłacił za Bilety pierwotne. Brak powiadomienia Ticketmaster przed terminem wydarzenia o braku zamiaru wzięcia udziału w zmienionym wydarzeniu zostanie uznany za ponowne potwierdzenie zamówienia Biletów Resale na zmienione wydarzenie i nie będzie można domagać się zwrotu pieniędzy.
11.5 Dla celów niniejszego Regulaminu Sprzedaży "istotna zmiana" to zmiana (inna niż zmiana harmonogramu), która w opinii Ticketmaster oraz opinii właściwego Partnera imprezy sprawia, że wydarzenie zasadniczo różni się od wydarzenia, którego nabywcy Biletów Resale mogliby się spodziewać. Wykorzystanie dublerów kaskaderskich w przedstawieniach teatralnych i/lub wszelkie zmiany w: (a) dodatkowych występach (b) członkach zespołu; i/lub (c) wydarzeniach z udziałem wielu wykonawców (np. festiwal), nie są istotną zmianą.
11.6 Aby ubiegać się o zwrot pieniędzy zgodnie z punktem 11.2, 11.3 lub 11.4 należy postępować zgodnie z instrukcjami, które dostarczamy Użytkownikowi i złożyć wniosek na piśmie, wypełniając Formularz Zwrotu (lub inny adres podany przez Ticketmaster Użytkownikowi). Tam, gdzie ma to zastosowanie i gdzie poinstruujemy o tym Użytkownika, Użytkownik musi załączyć lub zwrócić Ticketmaster (na swój koszt) niewykorzystane Bilety Resale i zastosować się do wszelkich innych instrukcji z naszej strony.
11.7 Zwroty będą dokonywane przy użyciu tego samego środka płatniczego, który został użyty do pierwotnego zakupu.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
12. INTERPRETACJA
12.1 Terminy "w tym", "obejmują", "w szczególności", "np." lub inne podobne wyrażenia należy rozumieć jako ilustrujące i nie ograniczające sensu słów, opisu, definicji, zwrotów lub terminów poprzedzających te terminy.
12.2 Nagłówki użyte w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale służą wyłącznie celom referencyjnym i nie mają wpływu na jego interpretację. Odniesienia do punktów w niniejszych warunkach są odniesieniami do punktów niniejszych warunków Regulaminu Ticketmaster Resale.
12.3 Terminy pisane wielką literą w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale mają specjalne znaczenie przypisane im w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale.
13. GWARANCJE I ODSZKODOWANIA
13.1 Użytkownik oświadcza i gwarantuje, że informacje, które przekazuje Ticketmaster w związku ze swoim kontem i podczas korzystania z Usług TM są prawdziwe, dokładne i kompletne oraz że nie będzie używał żadnych fałszywych informacji, w tym informacji kontaktowych. Ponadto użytkownik gwarantuje i oświadcza, że ma ukończone 18 lat i może zawierać prawnie wiążące umowy.
13.2 Użytkownik oświadcza i gwarantuje, że korzystając ze strony internetowej Ticketmaster i Ticketmaster Resale, będzie przestrzegał wszystkich obowiązujących praw i przepisów, a także warunków niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale oraz wszelkich innych obowiązujących warunków.
13.3 Użytkownik niniejszym zwalnia z odpowiedzialności i zabezpiecza Ticketmaster i podmioty stowarzyszone Ticketmaster wraz z ich urzędnikami, dyrektorami, pracownikami i agentami ("Strony zwolnione z odpowiedzialności") przed wszelkimi stratami, szkodami, wydatkami (w tym uzasadnionymi opłatami prawnymi), zobowiązaniami, roszczeniami i/lub żądaniami poniesionymi przez jakiekolwiek Strony zwolnione z odpowiedzialności wynikającymi z lub w związku z naruszeniem przez Użytkownika niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale lub innych obowiązujących warunków, naruszenia obowiązujących przepisów prawa lub regulacji, lub naruszenia praw osób trzecich.
13.4 Jeśli Użytkownik korzysta z Ticketmaster Resale w ramach działalności gospodarczej, niniejszym zwalnia i zabezpiecza Strony zwolnione z odpowiedzialności przed wszelkimi stratami, szkodami, wydatkami (w tym uzasadnionymi opłatami prawnymi), zobowiązaniami, roszczeniami i/lub żądaniami, które wynikają z jakichkolwiek roszczeń osób trzecich lub władz rządowych, które obejmują, odnoszą się lub dotyczą wszelkich lokalnych, regionalnych lub krajowych zobowiązań podatkowych lub kwot należnych lub przypadających do zapłaty zgodnie z jakimkolwiek przepisem podatkowym, nakazem, prawem lub dekretem, lub jakimkolwiek sporem dotyczącym statusu podatkowego Użytkownika lub Ticketmaster. Ponadto Użytkownik zgadza się i potwierdza, że Ticketmaster nie jest w żaden sposób odpowiedzialne za dokładność lub stosowność jakichkolwiek obliczeń lub płatności podatków na rzecz jakiegokolwiek organu podatkowego w imieniu Użytkownika (czy to jako kupujący czy sprzedający).
14. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
14.1 W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo, Ticketmaster (w tym nasze podmioty powiązane, jednostki dominujące, jednostki zależne oraz ich odpowiedni urzędnicy, dyrektorzy, pracownicy, agenci, przedstawiciele prawni i podwykonawcy) oraz właściwi Partnerzy Wydarzeń firmy Ticketmaster nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, obrażenia lub uszkodzenia jakiejkolwiek osoby (w tym Użytkownika) lub mienia w jakikolwiek sposób spowodowane (w tym przez Ticketmaster i/lub przez Partnerów Wydarzeń): (a) we wszelkich okolicznościach, w których nie doszło do naruszenia umowy lub prawnego obowiązku opieki ze strony Ticketmaster lub odpowiednich Partnerów Wydarzenia; (b) w okolicznościach, w których taka strata lub szkoda nie jest bezpośrednio wynikiem takiego naruszenia (z wyjątkiem śmierci lub obrażeń ciała wynikających z zaniedbania Ticketmaster lub zaniedbania Partnera Wydarzenia); lub (c) w zakresie, w jakim zwiększenie jakiejkolwiek straty lub szkody wynika z zaniedbania lub naruszenia przez Użytkownika któregokolwiek z warunków niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale i/lub innych obowiązujących warunków i/lub obowiązujących przepisów prawa lub regulacji.
14.2 W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo, Ticketmaster (w tym nasze podmioty stowarzyszone, jednostki dominujące, podmioty zależne oraz ich odpowiedni urzędnicy, dyrektorzy, pracownicy, agenci, przedstawiciele prawni i podwykonawcy) oraz właściwi Partnerzy Wydarzeń firmy Ticketmaster, nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek straty pośrednie lub wtórne, utratę danych, zysków, przychodów, zarobków, wartości firmy, reputacji, możliwości korzystania lub sposobności, lub za cierpienie, lub jakiekolwiek odszkodowanie z nawiązką, szkody szczególne lub odszkodowanie za straty moralne, wynikające bezpośrednio lub pośrednio z korzystania z Usług TM i/lub wszelkich ofert, sprzedaży lub zakupów dokonanych na mocy niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale. W szczególności należy pamiętać, że: (a) osobiste ustalenia i wydatki, w tym podróż, zakwaterowanie, gościnność oraz inne koszty i wydatki poniesione przez Użytkownika w związku z imprezą, która została przez niego zorganizowana, są dokonywane na jego własne ryzyko i ani Ticketmaster, ani odpowiedni Partnerzy imprezy nie będą odpowiedzialni wobec Użytkownika za jakiekolwiek zmarnowane lub niemożliwe do odzyskania koszty lub wydatki związane z takimi osobistymi ustaleniami, nawet jeśli są one spowodowane odwołaniem, zmianą terminu lub zmianą wydarzenia, na które Użytkownik sprzedał lub nabył bilety zgodnie z niniejszym Regulaminem Ticketmaster Resale; oraz (b) ani Ticketmaster, ani żaden z Partnerów imprezy nie ponosi odpowiedzialności za utratę możliwości korzystania lub udogodnień, w tym, w przypadku, gdy impreza została odwołana, zmieniono jej termin lub wprowadzono zmiany; (c) ani Ticketmaster, ani żaden z Partnerów imprezy nie będzie odpowiedzialny, ani nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Użytkownika za sprzedaż Biletów Resale za cenę niższą niż cena Biletu pierwotnego zapłacona przez Użytkownika; oraz (d) ani Ticketmaster, ani żaden z Partnerów imprezy nie będzie odpowiedzialny ani nie będzie ponosił odpowiedzialności wobec Użytkownika (a Użytkownikowi nie będzie przysługiwał żaden zwrot kosztów), jeśli wstęp do obiektu lub na imprezę zostanie odmówiony lub odwołany w dowolnym momencie w wyniku naruszenia przez użytkownika warunków Partnera imprezy.
14.3 O ile niniejszy punkt 14 nie stanowi inaczej, odpowiedzialność Ticketmaster i odpowiedzialność każdego innego Partnera imprezy wobec Użytkownika w związku z wydarzeniem (w tym, lecz nie wyłącznie, w związku z odwołaniem, zmianą terminu lub zmianą wydarzenia) oraz wszelkimi Biletami Resale, które Użytkownik umieścił w ofercie, sprzedał lub zakupił, będzie ograniczona do ceny zapłaconej przez Użytkownika za odpowiednie Bilety Resale, łącznie z opłatami za obsługę, lecz z wyłączeniem wszelkich opłat za realizację zamówienia.
14.4 Nie ponosimy odpowiedzialności za błędy połączenia internetowego, które zdarzają się podczas korzystania z Usług TM.
14.5 Ticketmaster nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniedbania jakiegokolwiek obiektu, wykonawcy, organizatora lub innego partnera imprezy. W żadnym wypadku Ticketmaster nie ponosi odpowiedzialności za śmierć lub obrażenia ciała poniesione przez Użytkownika lub gości Użytkownika w wyniku uczestnictwa w imprezie, chyba że zostały one spowodowane zaniedbaniem Ticketmaster.
14.6 Ticketmaster nie będzie odpowiedzialny wobec Użytkownika za niewykonanie któregoś z zobowiązań Ticketmaster wynikających z niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale w zakresie, w jakim niewykonanie to jest spowodowane siłą wyższą (oznaczającą jakąkolwiek przyczynę poza naszą uzasadnioną kontrolą, w tym, bez ograniczeń, nieprzewidzianymi okolicznościami, wojną, powstaniem, zamieszkami, niepokojami społecznymi, aktami terroryzmu, pożarem, eksplozją, powodzią, kradzieżą istotnego sprzętu, szkodami złośliwymi, strajkiem, lokautem, pogodą, nakazem osób trzecich, wymogami obrony narodowej, aktami lub regulacjami władz krajowych lub lokalnych). Niniejszy punkt nie ma wpływu na warunki jakichkolwiek punktów wyraźnie przewidujących prawo do zwrotu pieniędzy.
14.7 Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale nie ma na celu wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności Ticketmaster lub odpowiedzialności jakiegokolwiek Partnera Imprezy za śmierć lub uszkodzenie ciała spowodowane zaniedbaniem, oszustwem lub innym rodzajem odpowiedzialności ze strony Ticketmaster lub ze strony jakiegokolwiek Partnera Imprezy, która zgodnie z prawem nie może być wyłączona lub ograniczona.
14.8 Ticketmaster nie może kontrolować działań lub zaniechań osób trzecich korzystających z Ticketmaster Resale. Dlatego nie udzielamy żadnych gwarancji w odniesieniu do jakichkolwiek towarów lub usług świadczonych przez sprzedających lub jakichkolwiek działań lub zaniechań jakichkolwiek Użytkowników (zarówno kupujących, jak i sprzedających). Użytkownik zgadza się, że nie ma żadnych roszczeń wobec Ticketmaster za działania, czy to wynikające z zaniedbania, czy będące działaniami celowymi, innych Użytkowników Ticketmaster Resale, poza przypadkami, w których Ticketmaster ponosimy winę.
14.9 W przypadku sporu z innym Użytkownikiem (kupującym lub sprzedającym), Użytkownik zwalnia Ticketmaster (i nasze podmioty stowarzyszone, jednostki nadrzędne, jednostki zależne oraz ich urzędników, dyrektorów, pracowników, agentów, przedstawicieli prawnych i podwykonawców) z wszelkich roszczeń, żądań i szkód (rzeczywistych i wtórnych) każdego rodzaju i natury, znanych i nieznanych, ujawnionych i nieujawnionych, wynikających z takiego sporu lub w jakikolwiek sposób z nim związanych. Jednakże, postaramy się pomóc w rozwiązaniu wszelkich takich sporów; proszę zapoznać się z punktem 15 w celu uzyskania dalszych szczegółów.
15. ZAPYTANIA, SKARGI I ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
15.1 Jeśli Ticketmaster będzie musiał się skontaktować z Użytkownikiem, użyje danych kontaktowych z konta Ticketmaster Użytkownika. Obowiązkiem Użytkownika jest natychmiastowe poinformowanie Ticketmaster o wszelkich zmianach danych kontaktowych w dowolnym momencie, zarówno przed, jak i po otrzymaniu jakichkolwiek Biletów Resale. W szczególności należy upewnić się, że podano Ticketmaster ważny adres e-mail, ponieważ jest to preferowana metoda kontaktu. Należy również pamiętać, że ustawienia skrzynki pocztowej mogą traktować nasze e-maile jako śmieci, dlatego należy pamiętać o sprawdzeniu folderu śmieci i/lub spamu.
15.2 Jeśli Użytkownik ma jakiekolwiek pytania lub skargi dotyczące swojej oferty, sprzedaży lub zakupu, należy skontaktować się z Ticketmaster za pomocą naszego portalu pomocy w Ticketmaster Resale, podając numery referencyjne zamówienia.
15.3 Zapytanie lub reklamacja Użytkownika zostanie przez Ticketmaster rozpatrzona niezwłocznie, a w każdym przypadku w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
15.4 Przed udzieleniem odpowiedzi na zapytanie lub skargę Użytkownika może zaistnieć potrzeba skontaktowania się z jednym lub kilkoma Partnerami wydarzenia w celu uzyskania dodatkowych informacji.
15.5 W przypadku powstania jakiegokolwiek sporu, Ticketmaster dołoży wszelkich starań, aby skonsultować się lub negocjować w dobrej wierze i spróbować osiągnąć sprawiedliwe i uczciwe rozwiązanie satysfakcjonujące Użytkownika, Ticketmaster i każdego odpowiedniego Partnera Wydarzenia. Należy pamiętać, że rozpatrzenie niektórych reklamacji może trwać nawet 14 dni.
15.6 Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale nie narusza ani nie ogranicza praw ustawowych Użytkownika, prawa Użytkownika do złożenia skargi do odpowiedniego organu regulacyjnego ani prawa Użytkownika do wszczęcia postępowania sądowego lub innej formy rozstrzygania sporów, np. za pośrednictwem Platformy internetowego rozstrzygania sporów Unii Europejskiej ("Platforma ODR UE"), portalu, za pośrednictwem którego Użytkownik może złożyć skargę do zarejestrowanego dostawcy alternatywnych metod rozstrzygania sporów.
15.7 Należy pamiętać, że Ticketmaster nie toleruje agresywnego lub obraźliwego zachowania wobec naszych pracowników lub przedstawicieli, ani nieuzasadnionych żądań lub uporczywości (w tym wszelkich gróźb, nadużyć lub nękania wobec pracowników lub przedstawicieli Ticketmaster w jakiejkolwiek formie lub medium). Ticketmaster zastrzega sobie prawo do podjęcia działań, które uzna za zasadnie konieczne w danych okolicznościach, w celu rozwiązania problemu takiego zachowania wobec pracowników lub przedstawicieli Ticketmaster.
16. POSTANOWIENIA OGÓLNIE
16.1 Jeśli Ticketmaster opóźni lub nie wyegzekwuje któregoś z postanowień niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale, nie będzie to oznaczać, że Ticketmaster zrzekł się naszego prawa do tego.
16.2 Ticketmaster będzie uprawniony do przeniesienia naszych praw i obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale pod warunkiem, że nie wpłynie to negatywnie na prawa Użytkownika.
16.3 Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale zostanie uznane przez właściwy sąd za nieważne lub niewykonalne, postanowienie to zostanie uznane za pominięte w niniejszym Regulaminie Ticketmaster Resale, a pozostałe postanowienia pozostaną w dalszym ciągu w pełnej mocy i będą działać osobno.
16.4 Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale jest lub stanie się nielegalne, nieważne lub niewykonalne zgodnie z prawem jakiejkolwiek obowiązującej jurysdykcji, nie będzie to miało wpływu, ani nie wpłynie na legalność, ważność lub wykonalność w tej jurysdykcji jakiegokolwiek innego postanowienia niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale.
16.5 Każdy z oddziałów Ticketmaster, następców lub cesjonariuszy oraz oddziałów, następców lub cesjonariuszy naszych Partnerów imprezy może egzekwować te warunki. Z wyjątkiem sytuacji opisanej w poprzednim zdaniu, niniejszy Regulamin Ticketmaster Resale nie tworzy żadnych praw egzekwowalnych przez jakąkolwiek osobę, która nie jest jego stroną.
16.6 Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale, ani żadne działanie podjęte przez Użytkownika lub przez Ticketmaster na podstawie niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale nie tworzy ani nie będzie uważane za tworzące partnerstwo, wspólne przedsięwzięcie lub ustanawiające relację zleceniodawca - agent.
16.7 Wszelkie zawiadomienia przekazywane w ramach niniejszego Regulaminu Ticketmaster Resale są dostarczane za potwierdzeniem i uznaje się je za otrzymane w momencie dostarczenia (jeśli zostały dostarczone osobiście, listem poleconym lub kurierem) lub w momencie transmisji (jeśli zostały dostarczone pocztą elektroniczną).
16.8 Niniejszy Regulamin Ticketmaster Resale będzie podlegał i będzie interpretowany we wszystkich aspektach zgodnie z prawem polskim i zarówno Użytkownik, jak i Ticketmaster zgadzamy się poddać niewyłącznej jurysdykcji sądów polskich w odniesieniu do wszelkich sporów wynikających z lub w związku z niniejszym Regulaminem Ticketmaster Resale.