
Dance/Electronic
Nitzer Ebb - Bilety
KoncertyZnaleziono: 6
Wydarzenia w Polska
Masz nadchodzące wydarzenia w Polska
Bez obaw, poniżej dostępne są inne koncerty
Wydarzenia międzynarodowe
- 12 grudnia 2025piątek, 21:15Barcelona, SpainSala ApoloNitzer Ebb
Miejsce Wydarzenia
- 13 grudnia 2025sobota, 21:30Madrid, SpainSala Mon LiveNitzer Ebb
Miejsce Wydarzenia
- 24 lutego 2026wtorek, 19:00Ostwald, 67, FranceLE POINT D'EAU (GRANDE SCENE) - OSTWALDNITZER EBB
Miejsce Wydarzenia
- 21 marca 2026sobota, 19:00London, United KingdomJazz CafeNitzer EbbNa stronie partnera
Miejsce Wydarzenia
- 21 marca 2026sobota, 19:00London, United KingdomJazz CafeNitzer Ebb - RestaurantNa stronie partnera
Miejsce Wydarzenia
- 5 kwietnia 2026niedziela, 20:00Utrecht, NetherlandsTivoliVredenburgNitzer Ebb
Miejsce Wydarzenia
Więcej
Nitzer Ebb
Grupa została założona w 1982 r. przez trzech szkolnych kolegów. Byli to: Douglas McCarthy (śpiew, syntezator), Vaughan „Bon” Harris (syntezatory i perkusja) i David Gooday (perkusja). Zaczynali jak wszystkie młode, żądne sukcesu kapele. Grupa wydała demo, lecz dopiero po dwóch latach została dostrzeżona przez producenta Phila Hardinga. Tenże wyprodukował im debiutancki singiel (1985 r.) "Is not It Funny How Your Body Works?" oraz pomógł im założyć własną wytwórnię - Power Of Voice Communications. W początkowym okresie istnienia Nitzer Ebb inspirował się sceną post-punkową.
Zanim podpisali umowę z Mute Records (1986 r.) wydali we własnej wytwórni trzy single: "Warsaw Ghetto" , "Warsaw Ghetto Remixes" oraz "Let Your Body Learn". Upragniony sukces przyszedł w 1987 r., Mute wydała ich debiutancki album "That Total Age", a wieloletni przyjaciele z Depeche Mode, zaprosili, w roli zespołu supportującego, na udaną, europejską część trasy koncertowej "Music For The Masses". W 1989 r. David Gooday opuścił zespół i album "Belief" został nagrany w duecie. W tym okresie producentem zespołu został Mark 'Flood' Ellis – laureat nagrody „Człowieka ze Złotym Uchem” Festiwalu Soundedit.
Również w 1989 r. Nitzer Ebb nawiązał współpracę z Die Krupps, by ponownie wydać swój singiel z 1981 r. "Wahre Arbeit - Wahrer Lohn" tym razem zatytułowany jako "The Machineries Of Joy". Na następnym albumie "Showtime" muzycy sięgnęli po mniej industrialne brzmienia, a ich singiel "Fun To Be Had" zremiksowany przez George'a Clintona stał się przebojem na amerykańskiej liście utworów dance. Podczas prac nad płytą "Ebbhead" producentem obok Flooda został również Alan Wilder. Trasa koncertowa, jaką zrealizowano po tym albumie objęła prawie wszystkie kontynenty i dotarła nawet na Syberię.
Po nagraniu płyty "Big Hit" (1995 r.) zespół rozpadł się. McCarthy był stałym współpracownikiem projektu Alana Wildera Recoil. Harris przeniósł się do Los Angeles. Dopiero w 2007 r. zespół rozpoczął prace nad nowym materiałem, filmem dokumentalnym oraz koncertami. Nie obeszło się bez zmian personalnych. W 2010 r. Nitzer Ebb wydał ostatni dotychczas album – „Industrial Complex”. Zespół pojawił się ponownie u boku Depeche Mode na trasie koncertowej odwiedzając również Polskę.
Grupa została założona w 1982 r. przez trzech szkolnych kolegów. Byli to: Douglas McCarthy (śpiew, syntezator), Vaughan „Bon” Harris (syntezatory i perkusja) i David Gooday (perkusja). Zaczynali jak wszystkie młode, żądne sukcesu kapele. Grupa wydała demo, lecz dopiero po dwóch latach została dostrzeżona przez producenta Phila Hardinga. Tenże wyprodukował im debiutancki singiel (1985 r.) "Is not It Funny How Your Body Works?" oraz pomógł im założyć własną wytwórnię - Power Of Voice Communications. W początkowym okresie istnienia Nitzer Ebb inspirował się sceną post-punkową.
Zanim podpisali umowę z Mute Records (1986 r.) wydali we własnej wytwórni trzy single: "Warsaw Ghetto" , "Warsaw Ghetto Remixes" oraz "Let Your Body Learn". Upragniony sukces przyszedł w 1987 r., Mute wydała ich debiutancki album "That Total Age", a wieloletni przyjaciele z Depeche Mode, zaprosili, w roli zespołu supportującego, na udaną, europejską część trasy koncertowej "Music For The Masses". W 1989 r. David Gooday opuścił zespół i album "Belief" został nagrany w duecie. W tym okresie producentem zespołu został Mark 'Flood' Ellis – laureat nagrody „Człowieka ze Złotym Uchem” Festiwalu Soundedit.
Również w 1989 r. Nitzer Ebb nawiązał współpracę z Die Krupps, by ponownie wydać swój singiel z 1981 r. "Wahre Arbeit - Wahrer Lohn" tym razem zatytułowany jako "The Machineries Of Joy". Na następnym albumie "Showtime" muzycy sięgnęli po mniej industrialne brzmienia, a ich singiel "Fun To Be Had" zremiksowany przez George'a Clintona stał się przebojem na amerykańskiej liście utworów dance. Podczas prac nad płytą "Ebbhead" producentem obok Flooda został również Alan Wilder. Trasa koncertowa, jaką zrealizowano po tym albumie objęła prawie wszystkie kontynenty i dotarła nawet na Syberię.
Po nagraniu płyty "Big Hit" (1995 r.) zespół rozpadł się. McCarthy był stałym współpracownikiem projektu Alana Wildera Recoil. Harris przeniósł się do Los Angeles. Dopiero w 2007 r. zespół rozpoczął prace nad nowym materiałem, filmem dokumentalnym oraz koncertami. Nie obeszło się bez zmian personalnych. W 2010 r. Nitzer Ebb wydał ostatni dotychczas album – „Industrial Complex”. Zespół pojawił się ponownie u boku Depeche Mode na trasie koncertowej odwiedzając również Polskę.
Setlisty
- 1.Control I'm Here
- 2.Hearts and Minds
- 3.Blood Money
- 4.Lightning Man
- 5.Once You Say
- 6.Come Alive
- 7.Godhead
- 8.Join in the Chant
- 9.Down on Your Knees
- 10.Murderous
Bis
- 11.How Time Flies
- 12.I Give to You
- 1.Control I'm Here
- 2.Hearts and Minds
- 3.Blood Money
- 4.Lightning Man
- 5.Captivate
- 6.Once You Say
- 7.Join in the Chant
- 8.Murderous
- 1.Control I'm Here
- 2.Hearts and Minds
- 3.Blood Money
- 4.Lightning Man
- 5.Captivate
- 6.Once You Say
- 7.Join in the Chant
- 8.Murderous
- 1.Control I'm Here
- 2.Hearts and Minds
- 3.Blood Money
- 4.Lightning Man
- 5.Captivate
- 6.Once You Say
- 7.Join in the Chant
- 8.Murderous
- 1.Control I'm Here
- 2.Hearts and Minds
- 3.Blood Money
- 4.Lightning Man
- 5.Captivate
- 6.Once You Say
- 7.Join in the Chant
- 8.Murderous